THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Buat Tatapan ..

Assalamualaikum wbt sahabat2...

1. Blog ini masih dalam usaha pembaikan dan saya pula dlm proses belajar untuk memperbaiki apa yg kurang..untuk tatapan diri saya dan tatapan sahabat2...

2. Blog ini sekadar luahan pendapat , fikiran dan perkongsian ilmu dengan sahabat2...

3. Jika terdapat sebarang cacat cela dalam blog ini... Harapan ku agar kiranya sahabat2ku dapat menegur dan dan memberi komen yang membina....

4. InsyaAllah saya dalam usaha memperbaiki diri...

Saturday, May 21, 2011

Doa Ketika Mengalami Kesulitan


Doa Ketika Mengalami Kesulitan

اللَّهُمَّ لاَ سَهْلَ إِلاَّ مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً، وَأَنْتَ تَجْعَلُ الْحُزْنَ إِذّا شِئْتَ سَهْلاً.

Ya Allah, tiada kemudahan kecuali yang Engkau jadikan mudah. dan Engkau dapat menjadikan kesedihan sebagai sesuatu yang mudah jika Engkau menghendaki. (HR Ibnu Hibban)

باِسْمِ اللهِ عَلَى نَفْسِيْ وَمَالِيْ وَدِيْنِيْ. اللَّهُمَّ رَضِّنِيْ بِقَضَائِكَ، وَبَارِكْ لِيْ فِيْمَا قُدِّرَ لِيْ حَتَّى لاَ أُحِبَّ تَعْجِيْلَ مَا أَخَّرْتَ وَلاَ تَأْخِيْرَ مَا عَجَّلْتَ.

Dengan nama Allah yang menguasai jiwa, harta, dan agamaku. Ya Allah, buat aku menerima ketentuan-Mu. BerkatBerkatilah aku pada sesuatu yang telah Engkau takdirkan kepadaku sehingga aku tidak ingin mempercepat sesuatu yang telah Engkau tunda, atau menunda sesuatu yang telah Engkau percepat. (HR Ibnu As-Sunni)

Doa Ketika Situasi Sulit

بِاسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ. وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيْمِ.

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Tiada daya dan upaya kecuali dari Allah Yang Maha Tinggi dan Maha Agung. (HR Ibnu As-Sunni)

ياَ حَيُّ يَا قَيُّوْمُ، بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيْثُ
Wahai Zat yang hidup kekal lagi terus-menerus mengurusi makhluk-Nya, dengan rahmat-Mulah aku memohon pertolongan. (HR Tirmidzi)

0 comments:

Popular Posts

Sahabat Itu Satu Anugerah