THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Buat Tatapan ..

Assalamualaikum wbt sahabat2...

1. Blog ini masih dalam usaha pembaikan dan saya pula dlm proses belajar untuk memperbaiki apa yg kurang..untuk tatapan diri saya dan tatapan sahabat2...

2. Blog ini sekadar luahan pendapat , fikiran dan perkongsian ilmu dengan sahabat2...

3. Jika terdapat sebarang cacat cela dalam blog ini... Harapan ku agar kiranya sahabat2ku dapat menegur dan dan memberi komen yang membina....

4. InsyaAllah saya dalam usaha memperbaiki diri...

Wednesday, May 25, 2011

*KENANG AKU DALAM BAHAGIA-MU*

Wahai Sang Pemilik bintang di langit yang biru,
Izinkan aku untuk kembali menghadap-Mu memohon keampunan diatas segala dosa-dosaku...
Mengeluh akan segala kisah perjalananku...Memohon atas segala cita dan harapanku....Agar tetap berada pada kasih dan di dalam keredhaan-Mu..


Selama meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini, jangan pernah pasrah dalam kehidupan. Andai itu takdir-NYA sebelum menggapai kebahagiaan maka harus redha. Namun sampai waktu apabila tidak mampu untuk bertahan lagi, maka berusahalah bertahan walau kadang masih rapuh dan tak bisa setegar batu karang di lautan.

Semua insan di dunia ini mesti menginginkan sesuatu yg terbaik bagi diri masing-masing. Akan tetapi terkadang manusia saja yang kurang peka bahawa apa yang ditakdirkan pada dirinya adalah yang terbaik buat dirinya….seperti itulah apa yang terjadi pada manusia bahawa kadang jika apa yang diharapkannya tidak sesuai dengan kenyataan, maka ia akan sangat mudah untuk merasa kecewa...bahkan akan menyalahkan Allah yang telah menciptakan takdir untuk mereka.

Dan sepanjang perjalanan yang telah kutempuhi selama ini, jatuh bangun adalah suatu hal yang biasa bagiku, Seringnya terjatuh membuat aku menjadi seorang insan yang lebih tabah dan hati-hati, namun kadang sehati-hatinya manusia melangkah pasti ia pun juga masih merasakan kejatuhan. Kita adalah insan biasa yang wajib untuk berusaha, khtiar dan tawakal tapi Allah adalah penentu mutlak hasil dari usahanya itu.

Hidup dan mati adalah episode ujian, pertemuan dan perpisahan juga merupakan hukum alam. Pertemuan dengan kebahagiaan, kesedihan, kesenangan, kegundahan, gelak ketawa, senyum, tangis semua lengkap mewarnai erti sebuah kehidupan.

Semua manusia pasti mengalaminya…dan perpisahan dari semua itu adalah kematian yang mengingatkan bahawa dunia adalah sementara dan manusia pada hakikatnya akan mati. Bertemu dan berpisah hanyalah masalah waktu, masalah ruang, masalah rasa dan masalah hati. Perpisahan terkadang menyakitkan maka segeralah bersedia untuk menghadapainya...

Aku ingin menjadi sebuah kenangan indah buat orang-orang yang ada disekitarku… aku hidup hanya ingin buat orang lain bahagia...walaupun hatiku menangis namum tangisan hatiku tiada siapa yg tahu, aku mampu tersenyum walaupun hatiku terluka...biarlah segalanya kutanggung sendiri..

Aku tidak tahu sampai bila Allah akan memberikan aku waktu dalam kehidupan ini… mungkin tinggal menunggu waktu… tanpa sedar air mata ini menitis kala ku membuat coretan ini… tapi ini merupakan tangisan kebahagian ...sebuah kebahagiaan masih bisa merasakan begitu besar nikmat Allah yang telah aku rasakan…aku cuma insan biasa yg mengharap bahagia dan berarti buat orang yg aku cintai… walaupun perih apa yg ku rasa tapi aku berusaha untuk tetap tersenyum… ya selalu tersenyum... Senyuman ini adalah semangat buat aku dalam menghabiskan sisa umurku…yang pasti aku bahagia dengan apa yg telah ku alami sampai saat ini... sebaris ayat yang membuat aku bisa bertahan sampai detik ini " hanya keranaMu Ya Allah aku hidup dan hanya keranamu Ya Allah aku mati"....

Jika suatu saat nanti aku telah tiada ku ingin dikenang kerana sebuah senyuman bukan kerana kesedihan yg telah aku rasakan… aku akan tetap tersenyum... ya sebuah senyuman kedamaian dan jika aku telah pergi ku ingin mereka menghantarku dengan sebuah senyuman… bukan dengan tangisan... dan sentiasa doakan aku dari kejauhan...hanya doa kalian yang akan membuat aku bahagia apabila aku berada di"sana"..Insyallah...
♫•*¨*•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*•♫♥♥♥♥♥♥♫•*¨*•.¸¸

0 comments:

Popular Posts

Sahabat Itu Satu Anugerah