THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Buat Tatapan ..

Assalamualaikum wbt sahabat2...

1. Blog ini masih dalam usaha pembaikan dan saya pula dlm proses belajar untuk memperbaiki apa yg kurang..untuk tatapan diri saya dan tatapan sahabat2...

2. Blog ini sekadar luahan pendapat , fikiran dan perkongsian ilmu dengan sahabat2...

3. Jika terdapat sebarang cacat cela dalam blog ini... Harapan ku agar kiranya sahabat2ku dapat menegur dan dan memberi komen yang membina....

4. InsyaAllah saya dalam usaha memperbaiki diri...

Tuesday, May 17, 2011

Mencari diri



Tika tabir waktu melebarkan sayapnya,

Maka aku bertafakur dalam lena,

Menjengah jendela diriku yang kian ternganga,

Yang kian hanyut di dalam relung-relung kehidupan dunia,

Tuntas kutempuhi seketika,

Dengan rona-rona keindahan duniawi semata-mata..

Selama cintaku tidak pernah mati

Selama Imanku masih terpatri dalam diri,

Aku akan terus mencari sinar Firdausi,

Berselimut rasa mencintai,

Dan rindu berahi padaMu Illahi,

Mereguk manisnya ibadahmu,

Dikeheningan malam syahdunya perasaanku,

Bertahajud mengadapMu,

Tenggelam aku dalam kenikmatan zikrullahMu,

Memberi ketengan di hati dan mindaku,

Terasa membeku jasadku mejadi kaku..

Kelopak-kelopak bunga kesyukuran menguntum senduku,

Membuka pintu tangkai hatiku,

Memimpin aku terarah mengadapMu,

Aku mencari diriku dalam pengembaraanku,

Menuju ke jalanmu,

Pengabdiaan diriku, hanya bersujud padamu,

Ya Allah, dengarkanlah rintihan hambamu,

Berkatilah aku, Rahmatilah aku,

Dalam aku mencari diriku,

Limpahkan nur kasihmu ke atas diriku..


02 May 2009

06.00 pm

0 comments:

Popular Posts

Sahabat Itu Satu Anugerah